Wiele zależy od Ciebie, zobacz co możesz zrobić aby zabezpieczyć się przed wyłudzeniem.
Co zależy od Ciebie ?
Nie Klikaj
w nieznane linki w mailach i SMS-ach, wiadomościach na portalach społecznościowych.
Dokładnie sprawdzaj
nadawcę wiadomości i nie podawaj w mailu poufnych danych.
Nie otwieraj
załączników, jeśli nie znasz adresu nadawcy i nie wiesz, co mogą zawierać.
Kiedy zgubisz
kartę lub telefon z aktywną aplikacją, od razu je zablokuj dzwoniąc na infolinię (22) 515 31 50 lub na ogólnopolski nr systemu zastrzegania kart (+48) 828 828 828.
Gdy korzystasz
z hostspotów wifi, nie loguj się do bankowości elektronicznej, nie podawaj danych kart ani danych osobowych.
Zadbaj
o aktualny program antywirusowy na urządzeniach, na których logujesz się do bankowości elektronicznej.
Zachowaj czujność
cyberataki najczęściej opierają się na różnych metodach socjotechniki (np. manipulacji) i wykorzystują nieuwagę, niewiedzę i nieświadomość użytkowników, tak aby wzbogacić się ich kosztem.
Jak my dbamy o bezpieczeństwo Twoich transakcji w sieci ?
Bezpieczne rozwiązania
Korzystamy z najnowszych technologii oraz tak projektujemy usługi, żeby były bardzo bezpieczne i intuicyjne.
Ochrona płatności kartą
Wspieramy oferowane przez sklepy internetowe rozwiązanie 3-D Secure, które jest dodatkowym zabezpieczeniem płatności kartą.
Autoryzacja transakcji
Operacje, które zlecasz w bankowości elektronicznej, wymagają dodatkowego potwierdzenia.
Limity płatności
Dodatkową ochronę zapewnią Ci limity transakcji, czyli maksymalna kwota, jaką możesz zlecić w danej operacji lub łącznie w danym dniu.
Zastrzeganie karty
W aplikacji mobilnej możesz w dowolnej chwili tymczasowo zablokować lub zastrzec kartę, która Ci zginęła lub została skradziona.
Szyfrowane połączenie
Bezpieczeństwo bankowości internetowej SGB24 zapewnia użycie szyfrowanej transmisji danych między Twoim urządeniem a serwerem Banku.
Edukacja
Podnosimy świadomość naszych klientów poprzez cykliczne komunikaty ostrzegawcze publikowane na naszej stronie www, wysyłamy mailing oraz promujemy webinary dotyczące bezpieczeństwa w sieci.
Komunikacja
Aby podnieść poziom bezpieczeństwa, możesz otrzymywać płatne powiadomienia np. o obciążeniu lub uznaniu rachunku oraz o niepoprawnym logowaniu do SGB24. Zapytaj o usługę w placówkach Banku.