Ułatwienia dostępu

Informacja dla Klienta dotycząca zasad składania

Reklamacji/Skarg/Wniosków

Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie z siedzibą w Świdwinie przy ul. Niedziałkowskiego 5, 78-300 Świdwin (dalej: „my”), przedstawia informację na temat zasad składania reklamacji, skarg i wniosków.

Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do świadczonych przez nas usług w zakresie wykonywanych czynności bankowych (w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe), to masz prawo złożyć reklamację.

Poniżej znajdziesz zasady i procedury dotyczące składania reklamacji, skarg i wniosków.

1. Reklamację możesz złożyć:

1) w dowolnej placówce Banku (pisemnie lub ustnie do protokołu);

2) telefonicznie przez call center (numery na naszej stronie internetowej);

3) listownie na adres dowolnej placówki Banku albo przez skrzynkę elektroniczną: AE:PL-36538-84653-AGTGG-22;

4) e-mailem (adres na naszej stronie internetowej).

2. Reklamacje transakcji wykonanych kartami płatniczymi składasz na obowiązującym w Banku formularzu. Do każdej reklamowanej transakcji składasz oddzielny formularz. Jeśli to możliwe, dołączasz dokumenty, dodatkowe informacje i wyjaśnienia dotyczące reklamowanej transakcji.

3. Adresy placówek banku znajdziesz na naszej stronie internetowej: www.pomorski-bs.pl

Zgoda Banku na udział w pozasądowym postępowaniu
Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z 23 września 2016 roku mogą prowadzić :

  1. Rzecznik Finansowy***, (www.rf.gov.pl);

  2. Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, (www.knf.gov.pl);

  3. Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich**, (www.zbp.pl).

Wyjaśnienia oznaczeń

* dotyczy konsumentów

** dotyczy klientów indywidualnych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w tym wspólników spółki cywilnej oraz rolników

Informacja o podmiotach rozpatrujących

Spory Konsumenckie

Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie  na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje, że podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami lub osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz rolnikami, jest Rzecznik Finansowy, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa, https://rf.gov.pl/.

Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie  na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, ul. Piękna 20, 00-549 Warszawa, https://knf.gov.pl.

Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie  na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich, ul. Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa, https://zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/dzialalnosc.