Western Union

Proste i szybkie przekazywanie pieniędzy


Western Union umożliwia realizację międzynarodowych i krajowych gotówkowych przekazów pieniężnych pomiędzy osobami fizycznymi. Usługa dostępna jest w blisko 600 000 agencji na całym świecie w ponad 200 krajach. Na terenie Polski przekazy Western Union dostępne są ponad 20 lat a ich realizacja jest możliwa w ponad 7500 placówek.

Wysyłka przekazów pieniężnych możliwa jest w PLN oraz USD, wypłata w PLN, USD, EUR, GBP

Placówek agencyjnych
0
Placówek agencyjnych
Lat na rynku
0
Lat na rynku
Image
Western Union

Istotne informacje


Usługę świadczy Western Union Payment Services Ireland Limited („WUPSIL” lub „Western Union”) na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”). Wybrane Banki Spółdzielczej Grupy Bankowej działają jako subagenci.

Przed potwierdzeniem przekazania wysyłanych pieniędzy otrzymają Państwo informację o maksymalnym czasie realizacji usługi, wysokości opłat prowizyjnych oraz kursie wymiany walut, odpowiadającym transakcji tym samym kanałem, który będzie wykorzystany do zlecenia przekazu pieniężnego.

Z usługi mogą korzystać osoby, które ukończyły 18. rok życia.
Jak wysłać przekaz Western Union?
  1. Udaj się do najbliższej placówki Pomorskiego Banku Spółdzielczego w Świdwinie
  2. Wypełnij formularz "Wpłata" oraz zapoznaj się z „Regulaminem usługi przekazu pieniężnego Western Union”.
  3. Przedstaw ważny dokument tożsamości i opłać przekaz (wysyłaną kwotę przekazu wraz z opłatą).
  4. Odbierz potwierdzenie wysłania przekazu (z Numerem Kontrolnym Przekazu Pieniężnego MTCN).
  5. Skontaktuj się z odbiorcą, poinformuj go o szczegółach przekazu (Numerze Kontrolnym Przekazu Pieniężnego MTCN, wysłanej kwocie).
Jak wypłacić przekaz Western Union?
  1. Udaj się do najbliższej placówki Pomorskiego Banku Spółdzielczego w Świdwinie
  2. Przedstaw ważny dokument tożsamości oraz przekaż szczegóły przekazu otrzymane od nadawcy (Numer Kontrolny Przekazu Pieniężnego MTCN, spodziewaną kwotę i walutę przekazu, kraj nadania, imię i nazwisko nadawcy).
  3. Odbierz pieniądze i potwierdzenie wypłaty przekazu.
Kalkulator opłat za przekazy

Wysłane z Polski

Podana wysokość opłaty ma wyłącznie charakter orientacyjny. Klient otrzymuje właściwą informację o opłacie, którą akceptuje przed potwierdzeniem przekazania wysyłanych pieniędzy w placówce agenta.
Zadbaj o bezpieczeństwo swojego przekazu

Nie wysyłaj przekazu Western Union, jeżeli stanowi on:


  • opłatę z tytułu aukcji / ofert internetowych (np. zakup samochodu w okazyjnej cenie),
  • opłatę z tytułu zaliczek na wynajem mieszkań,
  • opłatę za pośrednictwo w znalezieniu pracy za granicą,
  • oszustwo „na wnuczka”,
  • opłatę za zakup i transport zwierząt z egzotycznych krajów,
  • opłatę manipulacyjną związaną z preferencyjnym udzieleniem kredytu,
  • opłatę za paczkę (często z nieznaną zawartością) z Turcji, Kamerunu, Beninu, Ghany, Nigerii, Tajlandii, Malezji, Indonezji,
  • opłatę za podróż, zakończenie kontraktu osoby poznanej na portalu społecznościowym.


Pamiętaj
– przekazy pieniężne docierają do odbiorców bardzo szybko. Gdy środki zostaną odebrane, firma Western Union zazwyczaj nie ma możliwości ich zwrotu — nawet w przypadku oszustwa.  Wysyłaj pieniądze tylko osobom, które znasz i które oczekują na środki w kraju przeznaczenia. Nigdy nie udostępniaj danych przekazu innym osobom niż odbiorca.

Kontakt

Masz pytania?


zadzwoń: 800 207 606 (bezpłatne połączenia z telefonów komórkowych i z zagranicy) lub napisz: poland.customer@westernunion.pl

Konsultanci Western Union odpowiedzą na Państwa pytania od poniedziałku do soboty w godzinach 8:00 – 20:00. Pod wskazanym numerem infolinii mogą Państwo uzyskać informacje na temat usługi przekazów pieniężnych Western Union oraz danych teleadresowych placówek