Ułatwienia dostępu

Ostrzegamy przed oszustwem "na Netflixa"

Ostrzegamy przed kolejną odsłoną manipulacji przestępców stosowanej wobec Klientów Banków.

Pod pretekstem zawieszenia konta u powszechnie znanego dystrybutora filmów Netflix, oszuści nakłaniają potencjalną ofiarę do przekazania danych umożliwiających dokonanie oszukańczych transakcji kartowych.

Oto jeden z przykładów tego typu fałszywej wiadomości:

 

Co prowadzi do utraty pieniędzy?

3 x „P”

  • Postępowanie wg zaleceń oszustów (na to liczą)
  • Pośpiech (w końcu czas to pieniądz)
  • Przepisywanie zawartości kodów SMS z wiadomości z Banku (przestępcy liczą na to, że nie doczytasz treści wiadomości z Banku, nie zastanowisz się nad tym na co wyrażasz zgodę i, że podasz wszystko o co Cię poproszą na fałszywej stronie).

Pamiętaj, że:

  • to Ty masz wpływ na to co zrobisz z fałszywą wiadomością (e-mail czy SMS);
  • od Ciebie zależy gdzie i komu ujawnisz informacje o sobie czy o swoich produktach
  • to Ty masz „klucze” do swoich pieniędzy w Banku!

W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z Infolinią SGB: 

  • 800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)
  • 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora)