Tradycją stało się już, że w okresie przedświątecznych zakupów chcemy przypomnieć Państwu kilka ważnych zasad bezpiecznego kupowania w sieci. Przestępcy wykorzystują świąteczne rozluźnienie oraz fakt, że właśnie w tym okresie najwięcej kupujemy online, dlatego warto przeczytać i stosować poniższe zasady.
Co zrobić jeśli uważasz, że padłeś ofiarą oszustwa ?
Jak najszybciej poinformuj dostawcę płatności, czyli bank, w którym prowadzony jest Twój rachunek bądź karta płatnicza. Następnie zgłoś incydent na stronie incydent.cert.pl oraz koniecznie - także na najbliższym komisariacie Policji. Im szybciej zareagujesz, tym większa będzie szansa na odzyskanie pieniędzy, zwłaszcza jeśli dokonywałeś płatności kartą.
Znajdziesz na stronie :
Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia). Nasze numery kontaktowe znajdziesz na pomorski-bs.pl/kontakt/placowki-i-bankomaty lub na stronie do logowania sgb24.pl. Zawsze też ręcznie wpisuj pełen adres strony banku w pasku adresu przeglądarki (znajduje się u góry okna z otwartą przeglądarką internetową).
Kontakt z Infolinią SGB:
- 800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)
- 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).