Ułatwienia dostępu

Niech zakupy świąteczne będą bezpieczne !!!

Tradycją stało się już, że w okresie przedświątecznych zakupów chcemy przypomnieć Państwu kilka ważnych zasad bezpiecznego kupowania w sieci. Przestępcy wykorzystują świąteczne rozluźnienie oraz fakt, że właśnie w tym okresie najwięcej kupujemy online, dlatego warto przeczytać i stosować poniższe zasady.

 

- Sprawdź czy sklep oferuje popularne metody płatności takiej jak (płatność kartą, blikiem, szybkim przelewem itp.)
jeśli sklep oferuje płatność poprzez bramkę lub link przekierowujący do strony Banku, sprawdź dokładnie wygląd strony oraz certyfikat bezpieczeństwa;
- Sprawdź czy nie ma skrajnych opinii
przeanalizuj czy opinie mają sens i są adekwatne do oferowanego towaru. Często bywa tak, że opinie są szablonowo kopiowane, brakuje im sensu;
- Zweryfikuj czy na stronie jest telefon do sklepu
sprzedawca powinien zadbać o sposoby kontaktu z klientem, jeżeli telefon jest ukryty lub niepoprawny możesz przypuszczać, że strona jest fałszywa;
- Nie ujawniaj
informacji poufnych np.: kodów do bankowości internetowej, kodów BLIK lub kodów 3D Secure wykorzystywanych do potwierdzenia transakcji kartowych w Internecie przychodzących na telefon;
- Nie instaluj
dodatkowego oprogramowania, które jest „rzekomo” wymagane z uwagi na tzw. bezpieczeństwo płatności, lub które umożliwi udzielenie Ci zdalnego wsparcia;
- Jeśli dostaniesz
komunikat o niedopłacie drobnej kwoty, może być to próba oszustwa, wyłudzenia loginu i hasła do bankowości internetowej;
- Nie spiesz się  !!!
pośpiech jest zawsze złym doradcą, przestępcy specjalnie wywierają na ofiarach presję czasu.
Image

Co zrobić jeśli uważasz, że padłeś ofiarą oszustwa ?

Jak najszybciej poinformuj dostawcę płatności, czyli bank, w którym prowadzony jest Twój rachunek bądź karta płatnicza. Następnie zgłoś incydent na stronie incydent.cert.pl oraz koniecznie - także na najbliższym komisariacie Policji. Im szybciej zareagujesz, tym większa będzie szansa na odzyskanie pieniędzy, zwłaszcza jeśli dokonywałeś płatności kartą.

Więcej informacji na temat zagrożeń czekających na ciebie w Internecie

Znajdziesz na stronie :

Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia). Nasze numery kontaktowe znajdziesz na pomorski-bs.pl/kontakt/placowki-i-bankomaty lub na stronie do logowania sgb24.pl. Zawsze też ręcznie wpisuj pełen adres strony banku w pasku adresu przeglądarki (znajduje się u góry okna z otwartą przeglądarką internetową).

Kontakt z Infolinią SGB:

  • 800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)
  • 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).