Odpowiedzialne poruszanie się w świecie finansów, bankowości i cyberprzestrzeni to cel jaki przyświeca projektowi „Aktywny Senior”, skierowanemu do odbiorców w wieku 60+.
Jednym z kluczowych działań w projekcie jest kampania edukacyjno-informacyjna „Seniorze – spotkajmy się w sieci” zrealizowana wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK oraz Ministerstwem Cyfryzacji. Treści kampanii dotarły bezpośrednio do blisko 300 tys. odbiorców – seniorów i ich bliskich. Ambasadorką kampanii jest aktorka Barbara Bursztynowicz i jej córka Małgorzata, które w międzypokoleniowym duecie zagościły w filmach dedykowanych kampanii.
Szczegóły i materiały znajdują się na stronie www.gov.pl/web/seniorze spotkajmy-sie-w-sieci.
Istotnym elementem jest współpraca projektowa z instytucjami zewnętrznymi, w tym m.in. Uniwersytetami Trzeciego Wieku oraz samorządami. Ponadto, z Fundacją im. Lesława A. Pagi zrealizowano cykl wykładów w ramach akcji „Seniorzy 4.0”, a we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki
Senioralnej przygotowano webinary opublikowane
na platformie ABC Senior.