Bank Spółdzielczy w Świdwinie, obsłuży mikro oraz małe i średnie przedsiębiorstwa w ramach uruchomionego przez rząd programu Tarczy Antykryzysowej. Dla najbardziej zagrożonych przedsiębiorstw trafi aż 75 miliardów złotych.
Wnioski i wypłaty subwencji będą obsługiwane przez system bankowości internetowej w naszym banku. Przedsiębiorcy będący klientami Pomorskiego Banku Spółdzielczego od 29-04-2020 będą mogli składać wnioski w wersji online. Uruchomienie funkcjonalności przewidziane jest na godzinę 18:00.
Z rządowego wsparcia Tarczy Finansowej za pośrednictwem Pomorskiego Banku Spółdzielczego w Świdwinie, mogą skorzystać firmy, które m.in. nie zalegają z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne i odnotowały spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku.
Wyliczenia wykonywane za pomocą kalkulatora są poglądowe i nie stanowią oferty. Kalkulator subwencji ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Kalkulacja nie może być traktowana jako gwarancja lub zapewnienie otrzymania subwencji. Przedstawiona kwota wyliczana jest na podstawie danych podanych przez Przedsiębiorcę i stanowi wyłącznie informację dotyczącą maksymalnej wysokości subwencji możliwej do zawnioskowania. Wsparcia finansowego w ramach programu Tarcza Finansowa PFR udziela Polski Fundusz Rozwoju S.A. Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie pośredniczy jedynie w zawarciu Umowy pomiędzy Przedsiębiorcą, a Polskim Funduszem Rozwoju S.A.
Sprawdź, o jaką kwotę subwencji możesz wnioskować w ramach programu Tarcza Finansowa PFR.
Więcej na stronie internetowej PFR: Polski Fundusz Rozwoju
Finansowaniu podlegają: bieżąca działalność oraz zakup urządzeń i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.
Przewodnik Antykryzysowy dla Przedsiębiorców

Skorzystaj z Przewodnika Antykryzysowego dla Przedsiębiorców i Jednostek Samorządu Terytorialnego napisanego przez ekspertów Grupy PFR. W nowej wersji Przewodnika m.in. szczegółowe omówienie zasad Tarczy Finansowej PFR dla Firm i Pracowników oraz prezentacja nowych produktów spółek z Grupy PFR.
Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR?
Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR?
1. Upewnij się że Bank posiada aktualne, zgodne z wpisem w rejestrze dane Twojej firmy.
2. Upewnij się że posiadasz aktualne pełnomocnictwo do reprezentowana Twojej firmy i dysponowania środkami w banku.
3. Upewnij się że posiadasz aktywny dostęp, czyli login i hasło do bankowości internetowej dla firm.
4. Sprawdź, czy Twoja firma prowadziła działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.
5. Przygotuj dane finansowe swojej firmy, w szczególności m.in. o wysokość obrotów gospodarczych w wybranych miesiącach oraz o liczbę zatrudnionych pracowników w przeliczeniu na pełen etat (w tym zatrudnionych na umowy cywilnoprawne).
6. Upewnij się, że nie nasz zaległości z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne.
UWAGA!
Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.
deklaracje: VAT-7 za marzec br. i VAT-7K za I kwartał br. można składać już od 1 kwietnia 2020 r.
deklarację VAT-7 za kwiecień można złożyć już od 1 maja 2020 r.
Podstawowe informacje na temat Tarczy
-
Tarcza finansowa PFR – kto może skorzystać?
Przedsiębiorcy, którzy odnotowali spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19.
Podstawa prawna: spadek sprzedaży towarów lub usług w rozumieniu art. 15g ust. 9 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374, 567 i 568).
-
Tarcza Finansowa PFR dla mikrofirm
- dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników,
- finansowanie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków,
- do maksymalnej kwoty 324 tys zł (średnio ok 70-90 tys. zł) na 3 lata,
- środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności i utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy.
-
Tarcza Finansowa PFR dla Małych i Średnich Firm
- dla firm zatrudniających od 10 do 250 pracowników,
- finansowanie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków,
- do maksymalnej kwoty: 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł) na 3 lata,
- środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności, utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy oraz zanotowania straty na sprzedaży.